2009.03.09.
13:57

Írta: hatvaniblog

Hatvan, Hatvan állomás

Forrás:

http://megintallunkvazze.blog.hu/2009/03/09/alljon_meg_az_ic_hatvanban_is

"Tisztelt Megint Állunk Vazze!

1991. V-hó óta vezették be az Intercity forgalmat, először Budapest-Keleti-Miskolc-Tiszai pu. között, majd a későbbiekben a többi fő, nagyobb forgalmú vonalakon is.

Kérdésem: a 80-as vonalon közlekedő, valamint a kör Intercity-knek nem-e lenne a MÁV részére nyereségesebb, és az utasoknak is kedvezőbb, ha megállna Hatvanban is? Eleve azok az IC-k pl.: TVK, Borsod, Lillafüred, amelyek csak Miskolc-Pest viszonylatban közlekednek, csak Füzesabonyban állnak meg. Eredetileg azért határozott így a vasút, mert Hatvan már Budapest elővárosba tartozik. Igen ám de mi a helyzet többek között a Miskolc felé közlekedőkkel? 

Mivel hatvani vagyok, és van vasúti szabadjegyem, sokat utazok így ismerem elég jól ezt a vonalat, és az utazóközönséget. Az IC-re Hatvanban körülbelül 3x akkora igény lenne, mint Füzesabonyban, arról nem is beszélve, hogy a Salgótarján-Somoskőújfalui vonalon csak személyvonatok közlekednek, így Salgótarján az egyetlen megyeszékhely, ahova az új menetrend életbelépése óta gyorsvonat sem jár, IC meg még soha nem járt. Tudvalevő, hogy a Somosi vonal rendkívül rossz állapotban van, és nincs villamosítva. Ezért ha IC arra nem is, de legalább a személy-végállomáson Hatvanban nem ártana.

Szolnokról is érkezik személyvonat Hatvanba, mivel Szolnokról Pest felé a közlekedési viszonylatok kedvezőbbek, a Hatvanba érkező szolnoki személy utasai általában tanulók, vagy Hatvanban és környékén dolgozók. Nagyon kevés azok létszáma, akik Pestre mennek tovább a személlyel. Viszont Szolnokról Miskolcra csak kör IC-vel lehet átszállás nélkül eljutni, de akik Hatvanhoz laknak közelebb, azoknak jobb megoldás lenne pl., ha Hatvanban is lenne IC. A sátoraljaújhelyi gyorsvonat 120%-os kihasználtságú, zsúfoltak a kocsik. Az egri úgyszintén, bár ott az utasok zöme Vámosgyörk környékén leszáll.

Ugyanakkor számomra logikátlannak tűnik megállítani a kör IC-ket pl. Tokajban. Én Füzesabonytól Tokajig szoktam velük utazni, de akárhányszor szállok le, rajtam kívül 1-2 ember, ha leszáll. De ha megszűnne a Tokaji megálló, Szerencsről is könnyen el tudok jutni az Újhelyi személlyel célállomásomra.

Véleményem szerint az IC-k alkalmazásával javulnának a gyorsvonatok utazási körülményei. Főként az esti járatok alkalmával akkora a zsúfoltság, hogy a jegyeket sem lehet megfelelően kezelni. Azt mondják kocsihiány van, és azért nincs több kocsi a járatokon. Az IC-k valamelyest javítanák az utazási körülményeket szerintem. Az 1-2 perces hatvani megállás pedig nem okozna nagyobb gondot az amúgy is gyakran 5-10 perceket késő IC-knek.

Üdv: Péter"

1 komment

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://hatvan.blog.hu/api/trackback/id/tr85991304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hungary60 2009.03.09. 17:34:41

Ezt én is támogatnám... ugyanis többször előfordult már, hogy teszem azt Pestről hazajövet le se tudtam ülni, szóval eléggé telített a vonal..
süti beállítások módosítása